Retur în 30 de zile
Gamă largă de produse pentru înot
Distribuitor oficial

Pregătirea pentru primele curse de triatlon

 
Noul sezon bate la ușă! Care sezon, vă întrebați? Cel de triatlon, desigur! V-am pregătit câteva sfaturi indispensabile pentru antrenamentele dvs. de înot, precum și multe alte idei și sugestii.
 
Fie că vă pregătiți pentru prima competiție de triatlon din viața dvs. sau doar pentru prima din acest sezon, nu e cazul să vă impacientați. Este prima competiție după vacanța de iarnă, și condițiile sunt la fel de dificile pentru toți concurenții. Dacă sunteți începători în tot ceea ce înseamnă triatlon, v-am pregătit câteva sfaturi de start. La urma urmei, esențial este să vă bucurați de competiție, deși nu strică să aveți ambiții și obiective concrete.
 
 
Să trecem la subiect!
Înotul este prima disciplină și totodată cea mai dificilă, cel puțin pentru concurenții care nu au la activ câteva sute de kilometri înotați. Important este să nu intrați în panică. Indiferent ce stil de înot alegeți, este de preferat să rămâneți la el pentru tot restul competiției. De exemplu, dacă sunteți începător și stilul craul nu vă este confortabil, nu este nicio problemă să înotați bras. Cum și așa veți avea un puls cu valori astronomice, este mai bine să mergeți la sigur decât să alegeți un stil de efect, dar cu rezultat sub așteptări.
Consultați din timp pagina web a organizatorului, pentru a afla toate detaliile concursului. Verificați dacă veți înota în piscină sau în apă deschisă, dacă traseul de înot este cu ieșire din apă sau fără. De asemenea, este important să vă informați dacă este permisă purtarea costumului de neopren. Dacă nu aveți costum de neopren, nu disperați.
 
Cu sau fără neopren...
Farmecul înotului în costumul de neopren se savurează din plin de-abia atunci când puteți înota craul pe tot parcursul competiției. A înota bras “în cauciuc”, cum spun triatloniștii, nu este posibil. Pur și simplu, nu merge.
Neoprenul vă ridică plăcut în apă, și veți putea înota mult mai rapid. Nu recomand însă să-l folosiți dacă este prea cald, deoarece puteți fierbe în el după prima sută de metri, efectul fiind mai degrabă unul negativ. Nu uitați să vă planificați și timp pentru îmbrăcat; dacă vă grăbiți să vă „îndesați” în neopren, riscați ca o mică apăsare cu unghia să vă sfâșie costumul. În concluzie, pentru începători, neoprenul reprezintă mai degrabă o sursă de îngrijorare inutilă decât un mod de a vă îmbunătăți rezultatul.
 
 
Înotul în piscină comparativ cu înotul în apă deschisă
Între înotul în apă deschisă și înotul în piscină există mari diferențe. Deși la prima vedere înotul poate părea același oriunde, realitatea este cu totul alta. Înotul în apă deschisă trebuie antrenat separat. Trebuie să vă obișnuiți cu faptul că nu vedeți dedesubt și că nu aveți un traseu de înot clar definit. După primele sute de metri de înot în apă deschisă, veți percepe cu totul altfel automatismele înotului în piscină.
 
 
Câteva sfaturi la final
- nu mergeți singur/ă la concurs; invitați un membru de familie, un prieten sau chiar antrenorul să vă acompanieze. Una este să participați cu succes la competiție, și alta să vă întoarceți cu bine acasă;
- dacă înotați în apă deschisă, anunțați întotdeauna pe cineva unde sunteți, să știe cineva de dvs., ideal ar fi să vă acompanieze. Chiar dacă nu știe să înoate, este bine să vă urmărească de pe mal, pentru că nu se știe niciodată ce se poate întâmpla în apă.
- asigurați-vă vizibilitatea! Recomand o geamandură de înot, de ex. Swim Secure Dry Bag, care poate servi și drept sac pentru obiecte personale;
- antrenați-vă și tranzițiile / schimbarea disciplinei de concurs, sau „a patra disciplină” a triatlonului. Poate părea floare la ureche să vă dați repede jos de pe bicicletă și să încălțați pantofii de alergare, dar dacă vă tremură picioarele și vă curge transpirația în ochi, nu va fi chiar atât de simplu;
- înainte de competiție, nu consumați alimente sau băuturi dacă nu știți sigur că vă priesc. De exemplu, nu este o idee bună să mâncați un hamburger vineri seara, dacă triatlonul începe sâmbătă dimineața la ora 11. Pe de altă parte, nici înfometarea nu e bună. Competiția consumă o cantitate incredibilă de energie, pe care corpul trebuie să o ia de undeva.
- și cel mai important – bucurați-vă din plin de competiție și terminați-o întregi, sănătoși și cu bine!